wtorek, 20 maja 2014

Chipsy zdecydowanie za drogie...


Na pewno macie czasami ochotę na pochrupanie "cipsika". Ja mam często, co niestety odbiło się na moim brzuchu :) Ale nie o tym :) Widziałem w wielu filmach czy programach osławione już tzw amerykańskie onion rings. Ale ciężko takie gdziekolwiek sobie kupić. Jako, że Rafał gotuje postanowiłem takie zrobić. A jakie były moje wrażenia? Niech mnie zakopią żywcem, ale z tymi "pierścieniami" bo takie to dobre !!! Szczerze polecam zrobić sobie takie :)



Składniki:
2 duże cebule

200 g mąki pszennej
2 jajka
mleko (ok. 1/2 szklanki)
½ łyżeczki proszku do pieczenia
sól, pieprz, ostra papryka
olej do smażenia
Cebule obrać, pokroić w plastry i rozdzielić na krążki. Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia, solą, pieprzem i czerwoną papryką, dodać dwa rozkłócone jajka i tyle mleka, by ciasto miało konsystencję gęstej śmietany. Ciasto odstawić na jakieś 10 minut, żeby proszek do pieczenia zaczął pracować, po czym maczać w nim krążki cebuli, a następnie wrzucać na mocno nagrzany olej. Smażyć, aż z obu stron uzyskają ładny, złoty kolor. Podawać z sosem chili lub czosnkowym wedle upodobania :) Smacznego :))))

Brak komentarzy: