piątek, 22 sierpnia 2014

Stir fry z kurczakiem i fasolką szparagową.


Zobaczyłem w sklepie fasolkę szparagową i nie mogłem sobie odmówić jej zakupu. Przedstawiam wam danie z kurczakiem i fasolką o sezamowym aromacie.



Składniki:
(2-3 porcje)
  • 1/2 kg piersi z kurczaka – ok 2 pojedyncze piersi
  • 300g żółtej fasolki szparagowej (zielona również się sprawdzi, a nawet lepiej się prezentuje, tylko nie było akurat w sklepie)
  • 2 ząbki czosnku
  • olej do smażenia
  • sól
  • ziarna sezamu
  • natka pietruszki lub kolendry
marynata:
  • 3 łyżki sosu sojowego
  • sok z 1/2 limonki
  • 2 łyżki miodu
  • 1/2 łyżeczki papryki w proszku
  • szczypta płatków chili
  • 1/4 łyżeczki czarnego pieprzu
  • 1/3 łyżeczki sproszkowanego imbiru
  • szczypta kurkumy

Przygotowanie krok po kroku:
  • Kurczaka pokroiłem w kostkę. Wszystkie składniki marynaty wymieszałem ze sobą i dodałem mięso. Odstawiłam na godzinę w chłodne miejsce.

  • Fasolkę oczyściłem i z blanszowałem kilka minut we wrzątku. Następnie przełożyłem do wody z lodem, by zachowała jędrność. Odstawiłem.
  • Do rozgrzanego woka (lub głębokiej patelni) wlałem 2-3 łyżki oleju, dodałem posiekany czosnek i wrzuciłem fasolkę. Smażyłem przez 2-3 minuty, a następnie przełożyłem na talerzyk.
  • Na tym samym oleju obsmażyłem mięso osączone z marynaty.
  • Gdy mięso było rumiane, dodałem fasolkę z czosnkiem i pozostałą marynatę.  Smażyłem na dużym ogniu stale mieszając do chwili aż marynata się zredukuje.
  • Gotowe danie przełożyłem na półmisek, posypałem ziarnami sezamu i udekorowałem natką.
  • Podałem od razu z makaronem chow mein.


SMACZNEGO!

Brak komentarzy: