poniedziałek, 4 sierpnia 2014

Ryba w sosie szpinakowo - kremowym.

Myślę sobie, dawno nie jadłem żadnej rybki. Mówię do lubej: "zjedzmy dziś rybkę np w panierce z młodymi ziemniaczkami? Mówię Ci PYCHA!" Ona na to: "Ja CHCĘ szpinaaaaaak" No to znalazłem złoty środek i zrobiłem to i to :)



Składniki:
  • 4 filety z pangi lub mintaja
  • łyżka mąki
  • 4 łyżki oleju
  • łyżka masła
  • 15 dag kremowego sera (np. gorgonzoli lub mascarpone)
  • cytryna
  • 40 dag liści szpinaku (lub mrożonki)
  • szklanka śmietany kremówki
  • gałka muszkatołowa
  • sól, pieprz
Przygotowanie:
  • Szpinak zblanszować we wrzącej osolonej wodzie, odcisnąć, grubo posiekać. Masło rozgrzać, dodać rozkruszony ser i podgrzewać, aż się rozpuści
  • Dodać śmietanę, chwilę pogotować, aż sos trochę zgęstnieje. Dodać szpinak, przyprawić gałką muszkatołową i pieprzem.
  • Filety skropić sokiem z cytryny. Oprószyć solą, pieprzem i mąką. Usmażyć na złoto na gorącym oleju. Rybę włożyć do sosu i pogotować 2 minutki. 
  • Rybę w sosie podałem na makaronie spaghetti.

SMACZNEGO!





Brak komentarzy: