piątek, 25 lipca 2014

Kopytka z białym serem !





Pamiętam jak mama lepiła w domu kopytka i ja patrzyłem na to i czekałem z niecierpliwością jak będę mógł zjeść je wszystkie :) Co widać, niestety teraz jak stoję bokiem :(  Postanowiłem przypomnieć sobie smak dzieciństwa, ale u mnie będzie troszkę inaczej, ale równie pysznie. Przed Wami: kopytka z serem! Banalne? Wcale nie. Wszystko jest kwestią dodatków. Są bardzo uniwersalnym daniem. Są szybkie do przygotowania. Doskonale smakują z sosem grzybowym lub na słodko np. z owocami. Dziś prezentuję najbardziej popularną wersję kopytek, czyli z dodatkiem sera białego i cukru. Niebo w gębie!


 Składniki:
  • 700g ugotowanych i ugniecionych ziemniaków
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 150 g mąki
  • 250 g sera białego
  • 1 jajko
  • Dodatkowo
  • 100g rozgniecionego sera białego
  • cukier, ilość według uznania
  • masło klarowane, ilość według uznania
Sposób przygotowania:
  1. Ugotowane i wystudzone ziemniaki ugniatamy albo przepuszczamy przez praskę. Na stolnicy kładziemy rozgniecione ziemniaki, dodajemy do nich mąkę, twaróg i wbijamy jajko.
  2. Składniki najpierw siekamy za pomocą noża, a następnie zagniatamy z nich jednolite ciasto.  
  3. Po zagnieceniu ciasto dzielimy na kilka części. Z każdej części formujemy wałek grubości ok.3 cm. Za pomocą noża należy każdy wałek lekko spłaszczyć. Pod skosem kroimy ciasto w romby.
  4. W garnku gotujemy wodę z odrobiną soli. Kopytka wrzucamy na wrzątek i gotujemy około 5 minut (muszą wypłynąć na powierzchnię). 
  5. Ugotowane kopytka podajemy posypane serem białym, cukrem i polane dodatkowo sklarowanym masłem.
  6. Smacznego! 











Brak komentarzy: